bolavé
zuby

Bolest zubů může být mírná, pulzující i ostrá. V každém případě způsobuje obrovské nepohodlí i stres a v akutní fázi pak negativně ovlivňuje běžné fungování. Bolest zubů navíc může být i signálem, že se s vaším chrupem děje něco vážnějšího. Vyplatí se proto nebrat ji na lehkou váhu a co možná nejdříve se objednat na zubní prohlídku. Zda bolavý zub poukazuje na zubní kaz, nebo dokonce již na počínající zánět zubní dřeně či jiný problém, zjistíme společně s naším týmem zkušených a empatických stomatologů. Ti na základě vstupního vyšetření určí optimální postup léčby. Úleva od bolesti je na dosah – oddaluje ji zpravidla jen strach, který se vstupem do zubní ordinace RP CLINIC ihned odezní.

Bolavé zuby

Bolest zubů a její nejčastější příčiny

Bolavé zuby mohou mít celou řadu příčin. Citlivost na studené či horké nápoje může být jen nenápadným začátkem. Pokud přetrvávající potíže ignorujete, může se bolest přetavit až v zánět zubní dřeně. Za bolestí zubů tedy zpravidla stojí:

Komplexní stomatologická péče

V prostředí moderní kliniky u nás pod jednou střechou vyřešíte nejen bolest zubů, ale také preventivní péči, ortodontické vady zubů i další zákroky pro estetické vylepšení vašeho úsměvu. S využitím nejmodernějších technologií a pokrokových metod vám poskytujeme péči té nejvyšší možné úrovně.

Rentgen zubů

Součástí vstupního vyšetření je také pořízení rentgenových snímků, které slouží mimo jiné k odhalení mezizubních kazů, případně těch, které mohou být schované pod výplní. Jde o nezbytný krok a nepostradatelný nástroj k co nejpřesnějšímu zacílení léčby.

Bolest zubů vlivem kazu

Zub postižený kazem zpočátku vůbec nemusí bolet, o to zrádnější může toto infekční onemocnění být. Zpozornět byste měli již ve chvíli, kdy cítíte bolest na skus nebo při kontaktu se sladkými/kyselými nápoji či potravinami. Jak infekce proniká hlouběji, začíná se projevovat bolestí především v noci. Prášek na bolest vám sice umožní se v klidu vyspat, ale příčinu neodstraní. V této fázi návštěvu zubaře rozhodně neodkládejte. V RP CLINIC vám objevený zubní kaz ošetříme naprosto bezbolestně a za použití kvalitních estetických výplní.

Bílé zubní výplně

Neléčený kaz může nadělat více škody, než si vůbec dokážete představit. Na staré a nevzhledné amalgamové výplně můžete zapomenout. Moderní bílé výplně jsou netoxické a trvanlivé.

k bílým výplním

Keramické zuby bez čekání

Nevzhledný chrup trápí mnohé. Od nové zubní náhrady v podobě výplně, korunky či fasety, vás dělí pouhé 2 hodiny a jedna návštěva zubní kliniky.

objevte sílu keramiky

Bolest zubů vlivem zánětu

Pro zánět zubu (zánět zubní dřeně či okolí zubního kořene) je charakteristická ostrá pulzující bolest, která může způsobovat i bolest celé čelisti či hlavy, a také horečka jako doprovodný příznak. Zubní kaz se totiž dostává skrze zubní sklovinu hlouběji až k zubní dřeni, kde postupně ničí nervy a cévy uvnitř zubu. Okamžitý zásah zubaře je pro záchranu zubu naprosto klíčový. Endonontické ošetření, které provádíme v RP CLINIC, je zcela bezbolestné, není se tedy čeho obávat.

Záchrana zubu

Neléčený zubní kaz či počínající infekce může přerůst až v akutní zánět zubní dřeně, kdy může pomoci už jen endodontické ošetření, laicky řečeno čištění zubních kanálků.

k čištění kanálků

Bolest prořezávajících se zubů

Nepříjemnou bolest může mít na svědomí také prořezávání zubů, ať už u dětských pacientů, nebo poté v dospělosti, kdy se objevují zuby moudrosti. Ne vždy je nutné zuby moudrosti odstranit, takové rozhodnutí je vždy na zvážení zubaře, který vám extrakci může, ale také nemusí, doporučit.

Vytažení zubu

Přijít o zuby – navíc zcela nedobrovolně – může znít děsivě, avšak leckdy se jedná o jediný způsob, jak v ústech zabránit dalším komplikacím. V jakých situacích bývá odstranění zubu nevyhnutelné a co všechno tento zákrok obnáší?

k vytažení zubu

Rostou vám tzv. osmičky, ale nejste si jistí, zda je jejich extrakce žádoucí? Díky zubní prohlídce získáte jistotu, zda vám zuby moudrosti mohou přivodit komplikace, či nikoliv.

Co pomáhá na bolest zubů?

Při akutní bolesti zubů příliš dlouho neotálejte a co nejdříve se objednejte k zubaři. Bolest se může dále stupňovat, až nakonec přejde do stadia, kdy je zcela neúnosná. Naopak se spíše nestává, že bolest sama odezní, přestože v to mnoho pacientů doufá. Včasnou návštěvou zubaře navíc dokážete předejít mnoha komplikacím – ty se pak v pozdější fázi velice často neobejdou bez náročnějších, a také finančně nákladnějších, stomatochirurgických zákroků.

Velkou předností stomatologie v RP CLINIC jsou krátké objednací lhůty, které v dnešní době nebývají běžnou praxí, ale spíše výjimkou.

Jak předcházet bolesti zubů?

Pravidelné preventivní prohlídky (alespoň 2× ročně)

Jestliže chodíte alespoň 2× ročně na preventivní zubní prohlídky, pak sami sobě věnujete tu nejlepší možnou prevenci bolesti zubu. Včasné podchycení případných nesrovnalostí vám ušetří spoustu starostí, budoucích obtíží, ale i peněz.

objednat se na prevenciobjednat dítě na prevenci

Pravidelná a důkladná zubní hygiena

objednat se na dentální hygienu

Alfou a omegou zodpovědné péče o zuby je pečlivá ústní hygiena, která by měla sahat o něco dál než jen k čištění zubů klasickým kartáčkem 2× denně. Absolvováním profesionální dentální hygieny ideálně 2× ročně nejenže zjistíte, jak si zuby správně čistit, jakou technikou a pomůckami, ale také odejdete s pocitem perfektně čistých a hladkých zubů.

Kdy zubní prohlídku rozhodně neodkládat?

Bezbolestná ošetření beze strachu

Máte při pomyšlení na jakýkoliv zubařský zákrok špatné vzpomínky a sužuje vás úzkost? V dnešní době je stomatologie na opravdu vysoké úrovni a díky celé škále anestetických možností dokážeme provést i ten nejsložitější stomatologický zákrok úplně bez bolesti. Vaše pohodlí i důvěra je pro nás na prvním místě.

prozkoumat možnosti bezbolestného ošetření

Proč RP CLINIC?

ikona ruky se srdíčkem značící zdravotní péči

mimořádná péče v luxusních prostorách

Nadstandardní péče, diskrétnost i přátelský přístup jsou jedny z mnoha důvodů, proč se se k nám klienti rádi vrací.

ikona ženského těla a květiny značící krásu

DŮRAZ NA
PŘIROZENOST
A OSOBITOST

Umíme vyslechnout vaše přání, ale zároveň zdůraznit vaši přirozenou krásu.

ikona zubního křesla značící péči

MODERNÍ
VYBAVENÍ
KLINIKY

Dosahovat viditelných a účinných výsledků by nebylo možné bez moderních technologií a špičkově vybaveného zázemí.

ikona ženské tváře se stetoskopem značící lékaře

ELITNÍ
TÝM
LÉKAŘŮ

Pečovat o vás budou ti nejlepší lékaři z oboru, za jejichž znalostmi a know-how stojí vedoucí lékařka MUDr. Věra Terzijská.

Jak se k nám dostanete

Od stanice Náměstí Republiky je to k nám 200 m (asi 2 minuty) pěšky ulicí Na Poříčí.