Zuby vám může zachránit i prevence. Na pravidelné prohlídky choďte nejlépe 2× ročně

Když se na vás někdo usměje a oslní vás řadou krásných bílých zubů, udělá to velký dojem. Možná si řeknete, že genetika je mocná čarodějka nebo že ten hollywoodský úsměv musel stát spoustu peněz. Ačkoliv dědičnost mívá na estetiku chrupu vliv, zdraví i vzhled vašich zubů odráží především to, kolik péče jim celý život věnujete. Chodit pravidelně na preventivní prohlídky je přitom to nejmenší, co pro své zuby můžete udělat.

Chodíte k zubaři, až když vás něco bolí? To může být pozdě

Oddalujete návštěvu zubaře do té doby, než vás zub začne bolet? Myslete na to, že u kazu, zánětů a dalších onemocnění ústní dutiny je stěžejní problém odhalit co nejdříve. Včasná léčba vám totiž ušetří nejen starosti, ale také peníze na pokročilejší zákroky, které mohou být náročnější a komplexnější. Jinými slovy čím déle preventivní prohlídku odkládáte, tím více otevíráte dveře budoucím komplikacím.

Prevencí ke zdravému úsměvu

Ne každý problém
bolí

Včasné odhalení kazů, zánětů i parodontitidy

Investice do svého zdraví

Prevencí ušetříte za pozdější drahé zákroky

Zázemí moderní kliniky

Využíváme nejnovější postupy i technologie

Jak často chodit na preventivní zubní prohlídku?

Výhodou prevence je to, že celou řadu potíží může zubař podchytit včas a mnohdy tím zachránit jinak zdravý chrup. K zubaři proto choďte ideálně 2× ročně, pokud lékař nestanoví jinak.

Dentální hygiena je stejně důležitá jako prevence

Se stejnou frekvencí se pak doporučuje absolvovat návštěvu dentální hygieny, která se na zdraví i vzhledu zubů také podílí. Nedočištěné mezizubní prostory a usazený zubní kámen totiž mohou vést k vyšší kazivosti zubů a současně i nepříjemnému zápachu, například z důvodu infekce. Dentální hygienistka vám mimo jiné pomůže vybrat vhodné čistící pomůcky a v rámci krátké instruktáže vám ukáže, jak je správně používat.

Zubní kaz ani počínající zánět dásní nemusí bolet

Ke vzniku zubního kazu dochází ve chvíli, kdy sklovinu rozleptají zbytky kyselin z nahromaděných bakterií zubního plaku. Vše, co se zubním kartáčkem (i tím mezizubním) a nití nepodaří odstranit, na povrchu zubů dále pracuje a vytváří ideální podmínky pro vznik kazu. Častou, a hlavně mylnou domněnkou je, že zubní kaz musí bolet.

‚‚Kaz osobě vůbec nemusí dát vědět bolestí, přesto se však může rozšířit natolik, až propukne v zánět.‘‘

Dalo by se říci, že kaz nebolí, dokud nezasáhne zubní dřeň. Jde o proces, který se může projevovat nenápadně, například zvýšenou citlivostí zubu na sladké či studené/horké pokrmy a posléze bolestí na skus. V momentě, kdy již pociťujete intenzivní bolest doprovázenou otokem dásně, ba dokonce bolestí hlavy, už se šance na záchranu zubu snižuje.

Krvácivost dásní jako jeden z prvních příznaků parodontitidy

Jednou z nejčastějších příčin ztráty zubu v dospělosti je parodontitida (hovorově parodentóza), neboli zánět dásní. Ta se v prvních stádiích projevuje zpravidla krvácivostí a zvýšenou citlivostí v oblasti zubních krčků, přičemž jako hlavní viník zde opět figuruje zubní plak. Co se stane, když se onemocnění včas neřeší? Mezery mezi kořenem zubu a dásní, tzv. parodontální choboty, se zvětšují a zánět se dostává hlouběji k čelistní kosti. V poslední fázi pak o zuby můžete zcela přijít.

Co všechno preventivní zubní prohlídka obnáší?

Cílem preventivní prohlídky je podchytit včas veškeré příčiny, které mohou vést k výše popsaným obtížím. Během pravidelné kontroly lékař zhodnotí celkový stav ústní dutiny zubů, dásní (parodontu) i sliznic.

Preventivní prohlídka také zahrnuje:

V případě sanace chrupu, tedy ošetření zubního kazu výplní, vám nejprve navrhneme léčebný a cenový plán, který s vámi před zahájením léčby zkonzultujeme.

Nezbytnou součástí preventivní prohlídky je také rentgen

Kazy v mezizubních prostorech nejsou na první pohled viditelné. Právě k jejich odhalení slouží mimo jiné i rentgenové snímky, které jsou nedílnou součástí každé preventivní prohlídky.

Proč chodit na pravidelné zubní prohlídky?

Lidský, šetrný a empatický přístup

Představte si zubaře, který je profesionální, ale stejně tak lidský a empatický. U nás v RP CLINIC pro nás pacient nepředstavuje jen další puntík v diáři – každému z nich se snažíme skutečně pomoct a najít vždy to nejlepší možné řešení. Všechna zubní vyšetření navíc provádíme s maximální šetrností, a tak, abyste se v prostředí kliniky cítili dobře a příjemně.

Jak probíhá preventivní zubní prohlídka v RP CLINIC?

• symbol konzultace rozhovoru

Ještě před samotným vyšetřením s vámi zubař nejprve probere aktuální anamnézu a případně doplní nové informace o vašem zdravotním stavu, užívaných lécích či obtížích v ústní dutině.

• ikona značící vyšetření nebo hledání s lupou

Zubař důkladně vyšetří tvrdé i měkké zubní tkáně ústní dutiny, parodontu, sliznice i lymfatických uzlin a hybnost čelistního kloubu.

• ikona fotoaparátu značící snímkování

Pomocí moderních přístrojů pořídí lékař intraorální i klasické rentgenové snímky.

• symbol konzultace a rozhovoru

V případě, že je potřeba nějaký zub opravit nebo provést jiné zubní ošetření, sestavíme vám léčebný a cenový plán, který s vámi před jeho uskutečněním nejprve probereme.

Prohlídku a vyšetření chrupu provádí pouze zkušení odborníci v oblasti zubní medicíny, jde tedy o naprosto bezpečnou a účinnou prevenci. Využíváme moderní technologie a nejnovější postupy. Naši zubaři patří ve svých specializacích mezi špičky oboru a nejen že se neustále vzdělávají v ČR i zahraničí, ale učí se od nich i konkurence.

Preventivní prohlídka

Vyšetření zubů a dásní, onkologickou prohlídku, zhotovení potřebných RTG snímků k posouzení mezizubních kazů, bez OPG snímku, sestavení léčebného plánu a rozpočtu.

1.800 Kč

Co byste měli vědět o preventivní prohlídce?

Jak často musím chodit na preventivní prohlídky k zubaři?
Co je součástí preventivní prohlídky?
Co když zubař během prohlídky objeví nějaký problém?
Jak dlouho prohlídka trvá?