Zánět zubu se nevyplatí podceňovat. Čištění kanálků vám zub může zachránit.

Návštěva zubaře evokuje v mnohých lidech pocity nevolnosti a strachu. Jenže když vás začne pobolívat zub, navštívit stomatologa je to nejlepší, co pro zdraví svých zubů můžete udělat. Neléčený zubní kaz či počínající infekce totiž může přerůst až v akutní zánět zubní dřeně, kdy může pomoci už jen endodontické ošetření, laicky řečeno čištění zubních kanálků.

Trápí vás nesnesitelná bolest zubu? Řešte ji, než bude pozdě

S bolestí zubu se nejspíš v životě potkal každý z nás. Bolest může přicházet nenápadně, zpočátku bývá tak mírná, že s ní dokážete normálně fungovat. Postupně však může začít přerůstat v bolest neúnosnou, takovou, která vám nedovolí normálně jíst ani spát.

Zánět zubu jako komplikace neléčeného zubního kazu

Pokud zubní sklovinu naruší bakterie, na zubech vzniká kaz. Toto infekční onemocnění poškozuje tkáň zubu vlivem kyselin, které se rozkládají ze zbytku sacharidů. Zjednodušeně řečeno – jestliže rádi konzumujete potraviny obsahující cukr, a přitom nedbáte na správnou ústní hygienu, na zubech se vám postupně začne usazovat lepkavý nános bakterií v podobě zubního plaku.

Vše pro záchranu vašich zubů

Precizní ošetření mikroskopem

I zubů, které by jinak musely ven

Úplně bezbolestný zákrok

V lokální anestezii nic neucítíte

Vysoká úspěšnost a přesnost

Díky nejmodernějším technologiím a vybavení

Když kaz neřešíte, můžete o zub úplně přijít

Když se kaz včas neošetří, může se rozšířit do hloubky zubu a způsobit akutní zánět zubní dřeně. Z hlediska příznaků rozhodně není o co stát – zánět doprovází pulsující bolest, někdy třeba po napití se studeného nápoje, někdy po zvýšené fyzické aktivitě, a někdy i jen tak z ničeho nic a často především v noci. Nemocná dřeň se musí co nejdříve odstranit, jinak se zánět přenese i pod zub do okolní kosti a můžete o něj úplně přijít.

Čištění kanálků řeší záněty, infekce i poškozený zub po úrazu

Ve chvíli, kdy začne odumírat zubní dřeň, je nezbytné provést ošetření zubních kanálků. K čištění kanálků se přistupuje jak při zánětu zubu či zubní dřeně či bakteriální infekce, tak i po úrazech zubu, kdy dochází ke změnám uvnitř zubu. Zasažený zub extrémně bolí, bolest se však nemusí dostavit okamžitě.

‚‚Zánět je o to závažnější, napadne-li i okolní tkáně včetně přiléhající kosti.‘‘

I v případě onemocnění dásní bývá ošetření kanálků mnohdy jediným způsobem, jak zub zachránit. Endodontickému ošetření se přitom někdy nevyhnou ani zcela zdravé zuby, a to například z protetických důvodů.

Endononcie je jedním z nejsložitějších zubařských zákroků

Ošetření patří v zubní ordinaci k těm nejsložitějším, pro úspěšnou léčbu je tedy nutné ošetřit kanálek v celém rozsahu. Nedílnou součástí zákroku je také pořízení rentgenových snímků. Úskalím endodoncie jsou kořenové kanálky samotné, mívají totiž různé tvary, průřezy, nepravidelně se klikatí, větví a stáčejí. Také jejich počet se v jednotlivých kořenech zubů může lišit. Některé kanálky jsou navíc tak tenké (zhruba jako vlas), že vyžadují 100% preciznost.

‚‚K úspěchu při záchraně zubu tak přispívá nejen moderní přístrojové vybavení a kvalitní materiály, ale také pečlivost zubaře.‘‘

Žádná babská rada práci zubaře nenahradí

Směs soli a pepře, hřebíčkový roztok nebo česnek s cibulí. Nemoc, na kterou byste na internetu nenašli osvědčenou babskou radu, snad neexistuje. A ačkoliv příroda může být mocným čarodějem, v případě akutního zánětu zubu či zubní dřeně se opravdu vyplatí léčbu přenechat odborníkům. Kdyby na takto závažný problém pomohlo přírodní antibiotikum z domácí lékárny, zubní lékaři by nemuseli sbírat roky a roky cenných zkušeností na jeden z nejnáročnějších zubařských zákroků vůbec.

V reálném světě může být právě endonontické ošetření jediným řešením, díky kterému se podaří zub zachovat.

Kdy je nejvyšší čas obrátit se na stomatologa?

Čištění kanálků v RP CLINIC

Naše klinika disponuje nejmodernějším technickým vybavením, které výrazně ovlivňuje vysokou úspěšnost těchto zákroků. Lékař při ošetření využívá speciální operační mikroskop, díky kterému zachytí každý detail, jenž je pouhým okem nepostřehnutelný. Samozřejmostí jsou rotační nástroje, díky nimž se ošetření zkrátí na minimum. Speciální nikl titanové nástroje pak umožňují ošetřit i kanálky velmi úzké a zahnuté.

Jak probíhá mikroskopická endononcie v RP CLINIC?

Procedura trvá cca 2 hodiny u zubní korunky a 1 hodinu u keramické výplně.

• symbol konzultace rozhovoru

V oddělení RP CLINIC Dental care vás nejprve přivítá jeden z našich zubařů, který vám průběh procedury vysvětlí a zodpoví vaše dotazy. Poté s vámi probere vaši anamnézu a následuje samotné vyšetření, které je naprosto bezbolestné, takže se nemusíte ničeho bát.

• ikona fotoaparátu značící snímkování

Prvním, a zcela zásadním krokem celého ošetření, je provedení rentgenu. Díky digitálním snímkům lékař posoudí míru poškození tkáně a navrhne vhodný postup.

• symbol anestezie umrtvení a injekce

Zubař nejprve ošetřovaný zub pečlivě a jemně znecitliví pomocí lokální anestezie, čímž zajistí, že během preparace zubní tkáně a dřeně vůbec nic neucítíte. Na ústa vám poté nasadí speciální elastickou blánu, která zabrání kontaktu zubu se slinami.

• ikona značící opracování zubu

Následuje případné odstranění staré plomby či zubního kazu. Lékař zub pečlivě zbaví infikované dřeně/nervu a pomocí moderních přístrojů důkladně očistí stěny kořenového kanálku.

• ikona značící leštění zubu a čistotu

Očištěný kanálek nakonec vydezinfikuje a vyplní. Pro rekonstrukci korunky se používají bílé fotokompozitní výplně, v případě větších ztrát tvrdých zubních tkání, což je častější, pak keramické korunky.

• ikona smile značící úsměv a pozitivitu

Je naprosto běžné, že po zákroku mohou být zuby citlivější, do týdne by však citlivost měla odeznít.

I návštěva zubaře může být příjemná

Věděli jste, že 8 % lidí trpí intenzivní úzkostí ze zubařského křesla? U některých z nich jsou pocity nevolnosti tak silné, že k zubaři raději vůbec nechodí. Na naší klinice vám rádi ukážeme, že ošetření zubů nemusí bolet a že profesionalita může jít ruku v ruce s empatií a lidským přístupem.

Ošetření chrupu u nás provádí pouze špičkoví odborníci v oblasti zubní medicíny, jsou tedy naprosto bezpečná a účinná. Využíváme moderní technologie a nejnovější postupy. Naši zubaři patří ve svých specializacích mezi špičky oboru a nejen že se neustále vzdělávají v ČR i zahraničí, ale učí se od nich i konkurence.

Čištění kanálků (mikroskopická endodoncie)

od 8.000 Kč

Mohou vám pomoci i tyto procedury:

keramické zubybílá zubní výplňbezbolestné ošetřenívytažení zubuzubní implantát

Nejspíše řešíte...

bolavé zubyzlomené a poškozené zuby

Co byste o čištění kanálků určitě měli vědět?

V jakých případech zubař provádí čištění kanálku?
Kdy je nejvyšší čas obrátit se na stomatologa?
Jak dlouho čištění kanálků trvá?
Je ošetření bolestivé?